English
Opis wydarzenia
Kiedy, gdzie
27 paźdz, 22:00
Razem z:
Deathcrush
  Metka
Czy chcesz obejrzeć ten film?
tak!niemoże
Zapisz
Udostępnij opis
Metki innych
zielone: 32
żółte: 9
czerwone: 26
brak metek udostępnionych
Biosphere
/ 100’

O wydarzeniu

Biosphere to muzyczna nazwa Geira Jenssena, norweskiego muzyka, który wydał znakomitą serię utworów muzyki elektronicznej ambient. Jest dobrze znany dzięki stylom "techno ambient" i "arctic ambient", użyciem muzycznych loopów i osobliwych sampli wywodzących się ze źródeł sci-fi. Jego album Substrata z 1997 roku został wybrany przez użytkowników strony www.hyperral.org jako jeden z albumów wszechczasów klasycznej muzyki ambient. Po wydaniu The North Pole by Submarine, Jenssen obrał nowy kierunek muzyczny i zaczął wydawanie swojej muzyki jako Biosphere na mało znanych norweskich składankach, co stanowiło ogromną zmianę stylistyczną.

27 lipca, środa, godz. 22:00
Scena T-Mobile Music w Arsenale

Jego pierwsze wydawnictwa pod nazwą Biosphere to 12-calowy singiel "The Fairy Tale" i album Microgravity.W 1994 ukazał się drugi album Patashnik. W albumie Jenssen kontynuował zagłębianie się w stylach ambien-house jeszcze w większym stopniu. Patashnik zawierał pierwsze wskazówki dotyczące zredukowania struktury piosenki opartej na bitach, co będzie widoczne w późniejszych utworach Biosphere. W przeciwieństwie do pierwszego albumu, Patashnik został szybko zauważony przez stosunkowo dużą ilość odbiorców na całym świecie. Substrata, album wydany w 1997 roku, jest czysto nastrojowym albumem Biosphere w stylu ambient, wydany przez Brian Eno's All Saints Records. Stanowiła początek zmierzania Jenssena w stronę niezwykle minimalistycznego stylu, nie tylko jest często uznawana za najlepszą płytę Jenssena do tej pory, ale jest postrzegana również jako jeden z albumów wszechczasów klasycznej muzyki ambient.

Sunstrata zawiera znakomite sample z amerykańskiego telewizyjnego show Twin Peaks. W 2000 Jenssen wydał Cirque pod nowym szyldem krajowej firmy Touch, album muzyki ambient oparty na stłumionych bitach, samplach i z minimalnym poziomem nastrojowości. Chociaż przy Cirque na krótko powraca do obszarów ujętych we wcześniejszych produkcjach Biosphere, sekcja rytmu w całym albumie pozostaje elementem tła, w przeciwieństwie do pierwszych dwóch produkcji Biosphere Jenssena, w których perkusja stanowiła dominującą proporcję na pierwszym planie. W 2002 został wydany album Shenzhou.

Shenzhou, piąty długogrający album Jenssena pod nazwą Biosphere, był bardziej abstrakcyjny, porównywalny to albumu Aphex Twin z 1994, Selected Ambient Works Volume II. Materiał na tym albumie był inspirowany wydłużonymi loopami o zmiennej tonacji zawartymi w La Mer (Morze) Debussy'ego [1], i Jeux. Wydany w 2004 Autour de la Lune jest uważany za najbardziej minimalistyczny i surowy album Biosphere do tej pory. Burdony użyte w tym albumie można porównać to tych użytych w albumie Coila z 1998 r., Time Machines, w swojej barwie i wolnym tempie zmian. W 2006 roku Jenssen wydał Dropsone, w połowie bez bitów, w połowierytmiczny album skomponowany z jazzowych rytmów przypominających jazz fusion Milesa Davisa z lat 70. Częściowo winylowy sampler został wprowadzony na rynek kilka miesięcy wcześniej w 2005. Jego najnowszą produkcją jest Wireless: Live at the Arnolfini, pierwszy album nagrany na żywo, zawierający nowe utwory, takie jak "Pneuma I & II".

bilety normalne: 30 zł
bilety dla posiadaczy karnetów festiwalowych: 15 zł

bilet obejmuje wszystkie koncerty w Klubie 27 lipca


Moje AFF
Strona archiwalna 4. edycji (2013 rok)
Przejdź do strony aktualnej edycji festiwalu:
www.americanfilmfestival.pl
Nawigator
październik 2013
PWŚCPSN
21 22 23 24 25 26 27
Skocz do cyklu
Szukaj
filmu / reżysera / koncertu:
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty
aff@snh.org.pl
realizacja: Pracownia Pakamera
Regulamin serwisu