English

Tom GilroyTom Gilroy
Goście 4. American Film Festival

Podczas festiwalu po projekcjach będziemy się spotykać z twórcami z Ameryki, gośćmi 4. American Film Festival. Znaleźli się wśród nich:

Christine Vachon

laureatka Indie Star Award 2013, producentka filmów: Bez względu na cenę, Cal od szczęścia, Idol, Na śmierć i życie, Zimowy ptaszek.

Alexandre Moors, reżyser filmu Niebieski caprice (Spectrum)

Dorastając na przedmieściach Paryża był członkiem grupy artystów graffiti. Studiował w szkole Arts Décoratifs (ENSAD). Po przeprowadzce do Nowego Jorku, wyreżyserował wiele filmów krótkometrażowych i teledysków. Wspólnie z Kanyem Westem wyreżyserował eksperymentalny film Cruel Summer, który miał premierę na Festiwalu Filmowym w Cannes w 2012. Niebieski caprice jest jego debiutem fabularnym.

Brian O'Carroll, operator filmu Niebieski caprice (Spectrum)

Jill Soloway, reżyserka Popołudniowej igraszki (Spectrum)

Scenarzystka, reżyserka i producentka, nominowana do Emmy. Soloway współtworzyła jedne z najbardziej znanych amerykańskich seriali telewizyjnych: Sześć stóp pod ziemią, Chirurgów, Wszystkie wcielenia Tary. Wspiera organizacje feministyczne. Jest też współzałożycielką East Side Jews - organizacji mającej za zadanie zainteresowanie młodszego pokolenia judaizmem.   

Kyle Smith, reżyser Blue Highway (Spectrum)

Dorastał w Columbii w stanie Missouri. Studiował się w szkole filmowej, ale zajmował się tam nie tylko produkcją filmów, lecz również krytyką filmową. Jego debiutancka, godzinna komedia futbolowa Turkey Bowl została bardzo dobrze przyjęta na festiwalu SXSW w 2011 roku. Serwis indiewire.com określił wtedy reżysera jako „następcę Roberta Altmana”. 

Mike Ott, reżyser Pearblossom Hwy (Spectrum)

Studiował historię sztuki na Uniwersytecie Kalifornijskim. Karierę reżysera rozpoczął od kręcenia teledysków dla zespołów znanych z ramówek MTV i MTV 2 (Pretty Girls Make Graves, The Blood Brothers). Inspiruje się francuską Nową Falą. Pearblossom Hwy jest drugą częścią jego trylogii pustynnej. Wykłada na uniwersytecie w południowej Kalifornii. 

Athina Rachel Tsangari, producentka Pearblossom Hwy (Spectrum)

Nick Bentgen, reżyser Światła północy (American Docs)

Jako reżyser zrealizował mnóstwo reklam i wideoklipów; jest autorem zdjęć do filmów dokumentalnych i fabularnych (m. in.Teenage Matta Wolfa czyHide Your Smiling Faces Daniela Carbone'a). Zakwalifikowany do prestiżowego programu Emerging Visions podczas New York Film Festival 2011. Mieszka na Brooklynie.

Vincent Grashaw, reżyser Coldwater (Spectrum)

Odpowiedzialny za produkcję i zdjęcia do doskonale przyjętego, prezentowanego na festiwalu Sundance w 2011 Bellflower. Człowiek orkiestra, podobnie jak inni członkowie kolektywu Coatwolf: operator, aktor, producent, reżyser. Coldwater to jego pełnometrażowy debiut reżyserski.

Gabe Klinger, reżyser filmu Outsiderzy: James Benning i Richard Linklater (Special Docs)

Nieustannie próbuje zrozumieć 117 lat historii kinematografii przez pisanie o niej, programowanie festiwali i nauczanie. Jego mistrzami są Griffith, Alvarez, Jerry Lewis i Snow. Współpracuje z magazynami Cinema Scope i Sight&Sound, prowadzi gościnne wykłady na Uniwersytecie Illinois w Chicago i w roli niezależnego kuratora współpracuje z kilkoma wiodącymi filmowymi organizacjami na świecie.

Tom Gilroy, reżyser The Cold Lands (Spectrum)

Aktor, reżyser, producent z Nowego Jorku. Wystąpił w ponad trzydziestu filmach, współpracował m.in. z Kenem Loachem, Sidneyem Lumetem, Jean-Luc Godardem i Paulem Austerem. Razem z Lili Taylor i Michaelem Imperiolim stworzył grupę teatralną Machine Full, w ramach której produkował cenione przez krytykę spektakle, m.in. Hamleta z Richardem Harrisem w roli głównej. W 1994 roku zadebiutował jako reżyser w filmie krótkometrażowym Touch Base (1994). Pięć lat później wyreżyserował Spring Forward. The Cold Lands to jego drugi film pełnometrażowy.

Lance Edmands, reżyser Zimowego ptaszka (Spectrum)

Reżyser, scenarzysta i montażysta. Urodził się w 1981 roku w stanie Maine. Studiował w Tisch School of Arts na NYU, brał w udział w warsztatach Sundance Screenwriters Lab w 2010, gdzie pracował nad scenariuszem Zimowego ptaszka. Jako montażysta pracował między innymi przy debiutanckim filmie Leny Dunham Mebelki

Nicholas Wrathall, reżyser filmu Gore Vidal: stany zjednoczone amnezji (American Docs)

Australijski producent filmowy, reżyser i pisarz pracujący. Od piętnastu lat w zawodzie. Swój pierwszy film nakręcił w trakcie studiów na Sydney University. Po przeprowadzce do Nowego Jorku pracował m.in., jako asystent reżysera przy produkcji teledysków i filmów reklamowych. Był producentem teledysku Madonny do piosenki Frozen (1998 MTV Award for Best Music Video). Jego telewizyjny film dokumentalny Abandoned: The Betrayal of America’s Immigrants (seria: Independent Lens) został nagrodzony Alfred I. duPont Columbia Award for Broadcast Journalism.

Marielle Nitoslawska, reżyserka Breaking the Frame (Special Docs)

Reżyserka i operatorka filmowa, historyk sztuki. Profesor Uniwersytetu Concordia w Montrealu. Urodzona w Kanadzie, przez ponad dekadę mieszkała w Polsce. Absolwentka Uniwersytetu Concordia w Montrealu oraz PWSFTviT w Łodzi. W latach 1978-1989, wraz z przyjaciółmi-artystami z Warsztatu Formy Filmowej aktywnie uczestniczyła w podziemnym ruchu sztuki mediów w Łodzi. Jej dokumenty, eksperymenty i fabuły pokazywane były podczas festiwali filmowych, biennale sztuki, w muzeach i galeriach na całym świecie.

Carolee Schneemann, bohaterka Breaking the Frame (Special Docs)

M. Blash, reżyser Oczekiwania (Festivals Favorites ale kino+ prezentuje)

Studiował na Uniwersytecie w Nowym Jorku, na praskim Uniwersytecie Karola i w Szkole Sztuk Wizualnych. Studia scenopisarskie i reżyserskie połączył z zajęciami ze sztuki wideoartu, fotografii i rysunku. Lying, jego mikrobudżetowy debiut fabularny - napisany w 2 dni, nakręcony w 14 - miał premierę na MFF w Cannes. 

Daniel Patrick Carbone, reżyser Nie uśmiechaj się (Spectrum poza konkursem)

Amerykanin z New Jersey, rocznik 1984. Absolwent nowojorskiej Tisch School of the Arts. Jego krótki film Feral zdobył w 2008 roku nagrodę filmową przyznawaną przez Warner Bros. Oprócz reżyserii zajmuje się także sztuką operatorską. Nie uśmiechaj się to jego debiut pełnometrażowy.

Jason DaSilva, reżyser Na własnych nogach [skype] (Special Docs)

Reżyser, artysta, producent projektów transmedialnych. Jego wcześniejsze filmy prezentowane były na festiwalu Sundance w 2003 roku. Jego obrazy prezentowane były m. in. w ramach Whitney Biennal i nowojorskiej MoMA. Dzięki wsparciu Google w 2012 roku DaSilva zrealizował aplikację mobliną AXS Map.

Léa Rinaldi, reżyserka Za plecami Jima Jarmuscha (Special Docs)

Studiowała literaturę i sztuki audiowizualne na Sorbonie. Pierwszy kontakt z kamerą miała podczas rocznego wyjazdu na Kubę, gdzie realizowała amatorskie wprawki. Po powrocie zajęła się dziennikarstwem filmowym, współpracując m.in. z popularną stacją telewizyjną Canal+. Samodzielnie realizowała także krótkie formy. Na jednym z festiwali poznała Jima Jarmuscha, co zaowocowało późniejszą wizytą na planie, a w konsekwencji realizacją debiutanckiego pełnometrażowego dokumentu Za plecami Jima Jarmuscha.  

Stephen Silha, reżyser filmu Wielka radość: przygody Jamesa Broughtona (American Docs)

Stephen Silha jest freelance’ującym dziennikarzem i uczniem Jamesa Broughtona, z którym związany był przez 10 lat. Obecny przy jego śmierci w 1999 roku, przekazuje jego duchowa dziedzictwo.

Moje AFF
Strona archiwalna 4. edycji (2013 rok)
Przejdź do strony aktualnej edycji festiwalu:
www.americanfilmfestival.pl
Nawigator
październik 2013
PWŚCPSN
21 22 23 24 25 26 27
Skocz do cyklu
Szukaj
filmu / reżysera / koncertu:
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty
aff@snh.org.pl
realizacja: Pracownia Pakamera
Regulamin serwisu